7 Februari 2016

Efter mycket funderingar har jag beslutat att försöka att ta tag i bloggen en sista gång annars tas den bort. Så kände att tillfället passade väldigt bra då Dramaqueen äntligen är igång i träning och hon går bara bättre och bättre. Nu har jag legat sjuk sen i torsdags så har inte blivit något stall för min del tyvärr. Emilie har hand om DQ idag och ser till att hon får komma ut men resten av dagarna har hon stått vilket är lite tråkigt men hon kändes så fantastisk fin i torsdags så hon förtjänar ändå vilan. I torsdags var hon äntligen sitt lugna härliga jag, och inte titta och höra allt Dramaqueen som hon är när energin tar över. Hon kunde samla ihop steget till ridsteg, hon är dock inte lika stark som tidigare så bakom lod tyvärr men man måste börja någonstans. Så efteråt blev det två rundor genom byn på helt lösa tyglar i lite högre tempo och sen släppt på banan så att hon fick busa av sig lite. 
 
Nu ska jag fortsätta på den biten och även skänkelvikningen börjar sitta, lite svårare åt vänster men från att bara frysa fast i marken när man begärde något med skänklarna till att faktiskt flytta några steg på bara ett halvår är jag riktigt nöjd med. Hon är verkligen en arbetsvillig häst och minsta lilla beröm så gör hon samma sak om och om igen. Härliga häst... 
 
Just nu har vi snöstorm med över 50cm snö på några dagar, roligt med snö men mindre roligt när termometern visar + grader varje dag... Ska kika in idag på Hööks för att kolla in någar sulor då det lär behövas nu när det blir sådan klibbsnö. Får väl se om någonting annat hänger med hem också. 
 

Riktigt fin bild! :)

Svar: Tusen tack! :)
Victoria Wirth

2016-02-07 | 12:51:33

Fin bild!

Svar: Tack! :)
Victoria Wirth

2016-02-07 | 14:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: