8 Februari 2016

För någon månad sedan var vi på hemmaplan Umåker och tävlade med några hästar. Efter första värmningen så fick Catarina ett samtal från travbanechefen som undrade om jag hade kunde fota vinnarbilderna. Uppskattat tog jag jobbet och började förbereda inför starterna. Då får jag erbjudandet att bli anställd, att fortsätta fotografera på Umåkers tävlingsdagar! Självklart sa jag ja och nu är jag anställd. Ikväll är det trav igen vilket blir nog en mjuk start inför att komma tillbaka till stallet igen efter min sjukvecka. Ikväll är det V64 med 10st lopp varav vi har ut Syster Sol i lopp 2! 
 
Imorgon blir det att fara ut med Dramaqueen, tanken är lösgörande travarbete för att försöka sänka ner huvudet i en lägre form. Ska se om hon är tillräckligt lugn eller om vi bara får fara ut och göra av med lite energi och arbeta med lite nytt så att huvudet får arbeta. Snön som kom igår har blivit till is efter nattens plusgrader och blåst så nu är det blankis överallt, ska väl lyckas rida då utan snöstyltor kan jag tycka... Självklart kommer det att börjas med massageapparat både innan och efter ridpasset. Har verkligen hjälpt Dramaqueen med hennes hals sen jag började använda den regelbundet efter och innan hårdare pass. 
//Bilder från den 26 December, första fotodagen. 

Åhh finaste Wiggen 😍

2016-02-08 | 09:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: