Redigeringstips!

Tänkte visa lite hur jag fixar mina bilder på ett enkelt och snabbt sätt! Om ni vill veta vilka effekter och inställningar jag har använt är det bara att skicka en kommentar. Tänkte först visa en enkel sommarredigering som känns lite fräschare än orginalbilden. 
På denna bild så har jag ljusat upp lite slingor, lite kontrast, lagt till 3 olika effekter som gör den lite rosa, blå och brun i ton. Blogg.se gör inte bilderna rättvisa utan gör dem ganska oskarpa och jag vet att det blir så när man "trycker ihop" bilderna och har inte tid att fixa till dem. Men dem syns ju i alla fall och det är ju bra. Men om dem är lite oskarpa bilderna, så lägg till lite skärpa men EJ för mycket.
Det kan göra dem väldigt korniga och det vill man ju Inte
 
 
I denna bild så har jag lagt till lite ljusare slingor, lite skugga och kontrast. Jag brukar inte redigera mina såhär mycket men tänkte visa lite exempel på hur man kan fixa sina bilder. Denna bild tycker jag att jag redigerade för mycket, men den blev ändå inte sååå dålig kan jag tycka. Lade till lite effekter i denna också och som sagt bara säga till om ni vill veta vilka!
 
 
Dem två sista bilderna är fotade med ett 75-300mm vilket inte är gjort för att fota utan stativ, och små ting. Så ja lite halvkassa bilder...Men på denna bild så ville jag få till en lite polaridfärg Utan att använda den effekten! Det gick väl sisådär men jag ljusade upp slingor, kontrast, klonade bort den lilla flugan på höger sida om blomman. 
Och så till sist lite effekter med lila/rosa och blåa inslag.
 
Detta var lite kort hur jag redigerar mina bilder och om ni önskar så kan jag ladda upp ytterligare förslag på lite enklare redigeringar eller något ni undrar över hur man gör så kan jag göra en video med det! Så släng en massa kommentarer!

Vad använder du för redigeringsprogram?
Dina bilder är fina i grunden men du gör dem speciella med effekter

2013-07-21 | 11:28:34

Du svara ju aldrig.......... =(

Svar: Ber hemskt mycket om ursäkt, men har väldigt fullt upp med hästarna och har varit ute i stugan där vi ej har något internet, så liite svårt har det varit att kolla. Men nu så är jag hemma igen och har en massa bilder att bjuda på!Svar på din tidigare kommentar: jag använder mig mest utav iPiccy.com men även picmonkey!
Tack! Jag brukar som sagt inte redigera så himla mycket men tänkte att det kanske var kul om man gjorde lite mer extrema och speciella redigeringar! :)
Victoria Wirth

2013-07-24 | 23:50:58

Tack!

2013-07-25 | 20:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: