25 Februari 2015

Sitter just nu ensam hemma hos Anton medans han har match. Blev att plugga för istället för att hejja tyvärr men matteprov imorgon och jag missade 8 lektioner när jag blev sjuk så har en del att ta igen. Har även massvis med uppgifter som jag ej skrivit klart ännu och känner verkligen hur mycket efter jag ligger. Hatar att ligga efter och bara få mer och mer uppgifter på hög... nä usch...
For i alla fall till Dramaqueen igår, ville att hon skulle röra på sig efter söndagens provridningar då hon gick ganska så hårt. Så longerade henne och hon var som vanligt otroligt pigg till en början men lugnade faktiskt ner sig otrolitg fort. Lunkade på i en samlad fart och höll sig på en jättefin, rund volt. Ganska fantastiskt hur fort hon lär sig, hon har aldrig blivit longerad under de 5 år jag tränat henne och jag har nu bara longerat henne 3 gånger. Hon fattar galopp när jag tar "galoppsteg" och slår med pisken i marken en gång. Behöver bara proa en gång så stannar hon! 
Och igår förvånade hon mig ytterligare när hon faktiskt skrittade flertalet varv när jag bad om det, och hon höll sig åter igen på volten. Så himla roligt när man verkligen märker skillnad!
Blir att dra ut till stallet imorgon ockå för att rida Van Gogh åt Catarina som blivit sparkad i magen... och longera Dramaqueen igen! (om nu vädret tillåter det). Imorgon klockan 12:00 kommer det dyka upp ett inlägg om de hästar jag jobbat med så håll ögonen öppna!
Dramaqueen´s hagkompis Palle som jag fotade förr-förra veckan!
Dramaqueen i lördags♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: