11 januari 2015

Blev en lång dag idag i stallet. Catarina fick ta sovmorgon medans jag tog morgonsysslorna. Började inte så bra då när jag kommer in i stallet för att hämta foder så hör jag smällande från ena boxen (vi har Fromthemine på boxvila), går dit och då sitter han fast med sitt skadade ben i slowfeednätet... gav han mat, gick efter sax och lyckades klippa lös fästena i väggen, sedan fick jag lyfta upp hoven på honom och klippa runt.. Skon måste tas bort för att ta bort all nät, hade fastnat åt alla håll och kanter djupt under skon.. Han haltade inte när jag gick med honom i alla fall och har betett sig likadant som sista tiden så förhoppningsvis så vart det inte värre. Det får vi i alla fall veta i veckan då han ska röntgas. 
For sedan ut med Coal Trader som visade en helt annan sida av sig själv, flög fram, behövde inte skänkla på någonting och busig nanting då han tog med sig plogpinne efter plogpinne haha! Avmaskade Grållan, DQ, Palle och Pingla då Pingla har visat tecken på det.. Dramaqueen tänkte Inte fångas då hon var sist på tur hahah. Slutade med att jag gick och hämtade mat, och matvraket hon är så blev det väldigt lättfångat helt pötsligt.
Resten av dagen rullade bara på med att fota loppissaker, behandla hästarna och kvälla. 
Så nu under kvällen har jag tagit det lugnt och fixat en header till en kompis som skapat sig en blogg!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: