8 Januari 2015

Haft en fullproppad vecka... kom hem från Kittelfjäll i fredags, for till Bjurholm i lördags och hälsade på Badtothebone (Första travhästen jag utbildade inom ridningen) + Dramaqueen skadad... i söndags for jag till stallet och förberedde inför måndagens starter (3 hästar till start) och städade ut stallet på travet då vi valt att hyra ut det och ha hästarna på gården året runt istället för bara på sommaren. Måndag lunchtrav på hemmaplan, Anton (pojkvännen) kom hem från Frankrike i måndags så sov där, tisdag for jag till stallet och körde en av våra hästar som stått på vila i flera månader, igår for jag till stan och brände upp 1500kr....(nödvändigheter)... och idag började skolan..
Så ja, haha väldigt mycket har hänt. Badtothebone blev jag Så glad att få träffa igen. Två år sedan sist och roligt att bara åka ett gäng över eftermiddagen. Har Dramaqueen hos en tjej som heter Ida och hon hörde av sig precis innan vi skulle åka till Badtothebone och sa att Dramaqueen hade gjort illa sig. Så vi for dit och fick då syn på henne, sårig från bogen till höften... Direkt börjar man ju spekulera om vad som har hänt, men har fortfarande ej kommit på vad hon gjort. 
Så efter vi hade hälsat på Badtothebone hoppade jag av hos Ida, klippte runt såren och strök på hudhela.
 
 
Måndagen blev en hektisk dag.. då två av de tre vi hade till start hamnade i lopp 3 och den tredje i lopp 4 + att vi hade samma vagn på en i lopp tre och fyra... Efter punkteringar på däck osv så gick det bra ändå i slutändan. Två hästar tog pengar och den tredje felade efter att ha trampat på sig själv kraftigt... Men alla tre var jätteduktiga och vi är nöjda. Resten av dagarna var inte så jättemycket egentligen, drygt att skolan börjat idag men lugn dag och slutar om 40min så kan inte riktigt klaga. 
 
Är dock väldigt öm i min hals och hes... i tisdags kväll så sov jag hos Anton, vi skulle göra iordning oss på kvällen och så när jag står och precis ska börja borsta tänderna, gör Antons syster en rolig sak och jag andas in all tandkräm i halsen... och för ni som testat att lagt tandkräm någonstans på bar hud och ej tvättat bort det vet hur det känns.. Aldrig någonsin bränt så mycket i halsen, hostade så kraftigt hela kvällen att alla blev riktigt oroliga.. till slut lyckades jag slappna av och utav utmattning somna rätt så fort... Så ja, rekommenderar INTE att andas in tandkräm...
 
 

Oj herregud vilket långt sår, hoppas det läker fort!

Svar: jo du.. har läkt jättebra nu så borde vara borta väldigt snart! :)
Victoria Wirth

2015-01-08 | 15:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: